Školní jídelna Trhový Štěpánov, příspěvková organizace
Sokolská 256, 257 63 Trhový Štěpánov
Školní jídelna Trhový Štěpánov je od 1.1. 2003 samostatnou organizací s právním subjektem.
Školské zařízení: Školní jídelna Trhový Štěpánov, příspěvková organizace
Adresa: Sokolská 256, 257 63 Trhový Štěpánov
IČO: 709 98 566
Telefon: 317 851 276
E-mail: sj.trhstep@gmail.com
Provozní řád školní jídelny se řídí vyhláškami a zákony:
vyhláškou č.107/2005 Sb. o školním stravování
Stravování ve školní jídelně se řídí výživovými normami, finančním normativem nákupu potravin a spotřebním košem.
Školní jídelna v hlavní činnosti zabezpečuje stravování pro žáky ZŠ a MŠ Trhový Štěpánov v doplňkové činnosti, které je v souladu se zřizovací listinou a navazuje na hlavní činnosti, zajišťuje stravování pro cizí strávníky.
Přihlašování strávníka se provádí na základě vyplněné závazné přihlášky ke stravování. Strávník je povinen nahlásit jakoukoliv změnu v kanceláři školní jídelny (změnu účtu, ukončení stravování).
Obědy se odhlašují den předem, v případě nemoci do 7:30hod téhož dne telefonicky nebo emailem.
V první den nepřítomnosti je oběd vydán. Další dny nemá žák nárok na dotované stravné a musí se odhlásit nebo zaplatit plnou cenu oběda. Neodhlášený a neodebraný oběd je strávníkovi účtován. V době prázdnin, případně mimořádného dne ředitelského volna je každý školský strávník automaticky odhlášen.
Strávníci v mateřské škole (zákonní zástupci) odhlašují odpolední svačinu nebo celý den. Není možné odhlašovat pouze přesnídávku.
Placení stravného se provádí u žáků zálohově a u ostatních stravovaných strávníků doplatkem.
Platby stravného:
Vstup do školní jídelny mají pouze ti, kteří se zde stravují.
Dozor nad žáky provádí personál školní jídelny a strávníci se řídí jeho pokyny.
Provozní doba školní jídelny: 6:00 – 14:00 hod.
Výdej obědů: 11:00-13:15 hod.
Mateřské škole je strava dovážena.
Nevolnost, úraz, hygienické nebo technické závady hlásí strávník obsluhujícímu personálu.
Během výdejní doby zajišťuje mimořádný úklid provozní pracovnice kuchyně (rozbité nádobí, čaj, apod.) a odpovídá za čistotu během výdejní doby. Každý strávní má možnost po vstupu do jídelny si umýt ruce. U výdejního okénka si odebere příbor, tác a bude mu vydán oběd. Nápoj si nalije každý sám.
Strávníci jsou povinni se chovat při stravování ukázněně a ohleduplně k ostatním strávníkům a personálu školní jídelny v souladu s hygienickými a společenskými pravidly při stolování.
Po konzumaci oběda strávník uloží použité nádobí v chodbě jídelny. Potraviny není možné z jídelny vynášet.
Jídelní lístek se vyvěšuje ve školní jídelně a na chodbě školní jídelny, na webových stránkách školy.
Jídelní lístek může být změněn v závislosti na dodání potravin, havarijní situaci apod.
týkající se jídelního lístku, stravy, technických a hygienických závad provozu školní jídelny řeší vedoucí školní jídelny nebo vedoucí kuchyně.
S provozním řádem jsou strávníci a zákonní zástupci seznámeni zveřejněním na nástěnce u školní jídelny a na webových stránkách školní jídelny.
Tento provozní řád platí od 1.9. 2019
Tento provozní řád nahrazuje provozní řád z 3.12. 2012
Helena Vesecká
vedoucí školní jídelny